Konflikt na pracovisku a 3 veci, ktoré treba urobiť po ňom

Autor: Gabriela Kunkelová | 19.9.2018 o 20:52 | (upravené 19.9.2018 o 21:11) Karma článku: 3,08 | Prečítané:  1861x

Nezhody v zamestnaní sú obzvlášť nepríjemná záležitosť. Mnohým ľuďom spôsobujú väčší stres ako náročná pracovná úloha.

Dôsledkom konfliktu býva neschopnosť sústrediť sa, dokonca až nechuť alebo strach ísť do zamestnania. O to viac, ak vaša náplň práce priamo súvisí s prácou kolegu, s ktorým ste sa nezhodli. Incident spôsobuje ťažkosti v ďalšej komunikácii a pre obe strany môže byť problém naďalej spolupracovať. Stáva sa, že nezhody na pracovisku vedú až k podaniu výpovede jedného z aktérov.

Konfrontáciám v pracovnom živote sa nevyhnete, ale môžete sa vyhnúť extrémnym následkom. Ak teda ku konfliktu dôjde, snažte sa urobiť všetko pre to, aby ste s dotyčnou osobou dokázali naďalej fungovať.

     1. Nehovorte o tom ostatným spolupracovníkom. O vašej hádke by malo vedieť čo najmenej ľudí. Možno sa budete potrebovať s niekým poradiť. Ale dajte pozor, komu o tom poviete, aby sa to nerozšírilo po celej firme. Ak sa výmena názorov týkala práce, ktorá mala byť vykonaná a nebola, vtedy je správne upovedomiť nadriadených. V prvom rade sa to však snažte vyriešiť si medzi sebou. Ako?

     2. Ospravedlňte sa čo najskôr po opadnutí silných emócií. Napríklad na druhý pracovný deň. Väčšinou aj osoba, s ktorou ste mali konflikt, do ďalšieho dňa "vychladne". Ak ste si istí, že ste chybu neurobili, a teda sa nemáte za čo ospravedlňovať, aj tak choďte za tým človekom. Môžete cítiť poníženie, keď sa máte ospravedlniť práve vy. Diplomatickým mrzí ma, že sme sa nepochopili, sa určite neponížite. Častokrát protivník povie to isté - že aj jeho to mrzí. Ak by sa vám dostalo odpovede nemám záujem sa s tebou baviť, tak povedzte v poriadku, ale keď si to rozmyslíš, daj vedieť. Vzťahy v zamestnaní sú pre kariéru dôležitejšie, než si viete predstaviť. A zároveň veľmi krehké. Budujú sa dlho, ale zmariť ich dokážeme jedinou vetou.

     3. Nevracajte sa k tomu. Nepripomínajte konflikt dotyčnému (v zmysle dobre si pamätám, čo si mi vtedy povedal) ani ľuďom, s ktorými obaja pracujete.

Môže sa stať, že druhá strana veľmi rýchlo povie nadriadeným svoju verziu toho, čo sa stalo, hoci vy ste vedenie firmy vôbec neplánovali do toho zaťahovať. Vtedy je vhodné reagovať tak, že síce neviete, čo im bolo povedané, ale že vás situácia mrzí, o čom vie aj dotyčný. A že zároveň sa budete snažiť, aby sa to už neopakovalo. Ovládnite sa. Ak viete, že kolega o vás klamal, argumentujte, ale v pokoji. Vedúci sa na vás bude pozerať inak, keď mu s chladnou hlavou poviete, ako to bolo, než keby ste začali niekoho vulgárne osočovať alebo tresli dverami a odišli.

Správajte sa tak, aby ste sa neskôr sami za seba nemuseli hanbiť.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Gröhling by mohol na revanš blokovať Matovičov plán, ale neurobí to

Do Vianoc otvoria aj školu, kam chodia Matovičove dcéry.

Dobré ráno

Dobré ráno: Lučanský mal brať úplatky. Kedy sa skončí zatýkanie?

Čo to vypovedá o štáte v ktorom sme žili?


Už ste čítali?