Ako si po rodičovskej dovolenke nájsť prácu v administratíve

Autor: Gabriela Kunkelová | 29.4.2019 o 6:09 | (upravené 29.4.2019 o 10:21) Karma článku: 1,56 | Prečítané:  698x

Dámy, ktoré sa venovali materským povinnostiam a boli dlhší čas mimo pracovného trhu, majú tisíc argumentov, pre ktoré ich „nikto nezamestná“. Škoda, že nepoznajú svoje hlavné tromfy.  

Blížiaci sa koniec materskej či rodičovskej dovolenky býva stresujúcou záležitosťou. V neprospech hrá mnoho faktorov, ktoré musia mamičky brať do úvahy pri hľadaní nového zamestnania. Základom je vyhovujúca pracovná doba, ideálne jednozmenná. Práve to je jedna z výhod administratívnych pozícií.

Hoci mnoho žien túži po práci asistentky, office manažérky alebo fakturantky, netrúfnu si uchádzať sa o ňu. Dôvodom býva nedostatok skúseností a slabá orientácia v podnikových procesoch. Absentuje znalosť práce s kancelárskymi technológiami, prípadne komunikácia v cudzom jazyku. Odborné predpoklady na výkon danej pozície bývajú v životopise prvoradé. Ak neuvádzate znalosť bežných počítačových programov ako je Word a Excel, zrejme sa na pohovor ani nedostanete.

Vo chvíli, keď vstúpite do firmy, do popredia sa dostáva vaša osobnosť a profesionálne vystupovanie. Prvý dojem sa vytvára v počiatočných sekundách osobného kontaktu. Preto si dajte záležať na vašom vzhľade. Pozdrav, predstavenie sa a podanie rúk sú momenty, ktoré určia ďalší priebeh pracovného pohovoru. Osobe, ktorá bude s vami komunikovať, za tento krátky čas prebehne hlavou množstvo informácií o vás: sympatická, prečo prišla v teniskách, nervózna, strapatá, celkom na úrovni, spotená ruka, slabý stisk, príliš silný stisk, prečo hovorí tak potichu, nebudem jej nič rozumieť... Stojí za to strácať s ňou čas?

Ale môžete urobiť aj iný dojem: Toto je človek, ktorého hľadáme. A je úplne jedno, že máte kilá navyše, dve malé deti doma a žiadnu prax v administratíve.

Výhodou nedostatočnej praxe je skutočnosť, že firma si vás môže „vymodelovať“ podľa ich požiadaviek. Mnoho žien s dlhoročnými skúsenosťami nie je ochotných meniť svoje zaužívané pracovné postupy a ťažkopádne sa učia nové veci.

Vy ste pri malých deťoch rozvíjali svoju kreativitu, napríklad ako upútať batoľa, aby bolo aspoň chvíľu ticho a zahralo sa samo. Museli ste si vedieť zorganizovať čas podľa potrieb dieťaťa a pracovať v domácnosti, keď ono spalo. Viete si určovať priority. Ste dostatočne vytrénované zvládať stresové situácie a nerozhodí vás banalita, akou je klebeta od závistlivej kolegyne. Zároveň si uvedomujete, že v kancelárii je najdôležitejšia precíznosť, zodpovednosť a logické myslenie.

Toto všetko treba na pohovore povedať. Keď na záver zdôraznite, že si hľadáte dlhodobú prácu, vaše šance niekoľkonásobne porastú.

Ak na pohovore dostanete neočakávaný test (ústny, písomný alebo počítačový), neodchádzajte. Mnoho žien už takto zahodilo príležitosť. Vy zostaňte a zachovajte rozvahu. Často sa stáva, že osoby, ktoré vedú pracovné pohovory, uchádzačkám poradia. Aj keby vám bolo jasné, že vás neprijmú, máte veľkú šancu zistiť, čo firmy vyžadujú, prípadne sa už priamo tam naučíte niečo nové. Zostaňte až dokonca. Nech vás testujú ostošesť. O to lepšie budete pripravená na pohovor v inej firme.

Čím viac budete vedieť, tým slobodnejšou sa stanete pri hľadaní práce. Ideálne je začať sa pripravovať niekoľko týždňov vopred. Dostupné sú kurzy, ktoré sa prípravou na pracovný pohovor v administratíve zaoberajú komplexne, v oblasti osobnosti i odbornosti. Okrem iného sa na nich dozviete, ako napísať motivačný list, ktorý vás dostane na vytúžený pohovor.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Gröhling by mohol na revanš blokovať Matovičov plán, ale neurobí to

Do Vianoc otvoria aj školu, kam chodia Matovičove dcéry.

Dobré ráno

Dobré ráno: Lučanský mal brať úplatky. Kedy sa skončí zatýkanie?

Čo to vypovedá o štáte v ktorom sme žili?


Už ste čítali?